בתי עסק הרוצים להציג ללקוחותיהם ולכל את מוצריהם אשר הם מייצרים ואת מקצועיות שלהם, מקימים תערוכה גדולה ומכובדת. התערוכה בנוייה מביתנים כאשר כל ביתן מייצג משהו אחר בעסק. מטרת התערוכה היא לייצר רושם של מקצועיות ללקוחות ובנוסף לחפש לקוחות פוטנציאלים למוצרים של העסק.
עיצוב תערוכות הוא דבר חשוב מאוד כדי להשיג את המטרה לגייס לקוחות. העיצוב קודם כל מתחלק לעיצוב התערוכה בגדול ובעיצוב כל ביתן בניפרד. עיצוב הביתן מבליט את המוצר אותו העסק מראה לנו על ידי תאורה וצבעים נכונים. כאשר המוצר מובלט לקוחות רבים יותר שנמשכים לביתן מבינים מה הנושא המרכזי בו ומתעניינים בו יותר. לכן, ככל שיש יותר התעניינות כך בסופו של דבר נמצא יותר לקוחות.
כמו כן, עסקים מסויימים רוצים גם להפוך את שם העסק שלהם למותג. הדוכן של בית העסק הוא הנציג של העסק ולכן הוא מייצג אותו בתערוכה. עיצוב תערוכות באופן מקצועי ויוקרתי גורם ללקוחות לראות את בית העסק ככזה. כך שאם בית העסק נראה בעיני הלקוחות כיוקרתי ומקצועי הם יזכרו את הרושם שקיבלו וכך השם של החברה יישאר כמותג בעיניהם. בפעם הבא שיפגשו בשם הזה הם התגאו בו ובזה שהם מכירים אותו, ובנוסף יספרו על המותג לחברים שלהם. אם החברה הופכת למותג בעיני קבוצה מסויימת של אנשים, מהר מאוד הקבוצה תתרחב מכיוון שאנשי קבוצה מחדירים לסובבים אותם שהחברה הזאת היא מותג ואז גם הסובבים נכנסים לקבוצה.
עיצוב נקי עם צבעים שמשקפים את המוצר וגם תאורה נכונה, הלקוח ירגיש נינוח יותר, הוא לא ירגיש בכלל שרוצים למכור לו משהו אלא ירגיש כי רוצים לדאוג לו. לכן, אותו לקוח ימשך לדוכן הזה יותר מאשר לאחרים וכך תהיה משיכת לקוחות אל בית העסק.
לסיכום, עיצוב תערוכות הוא דבר הכרחי וחשוב מאוד. חברה יכולה להפוך למותג על ידי תערוכות שהיא עושה. אומנם, חברה יכולה לעשות המון תערוכות ולא לקבל תוצאות אבל זאת אודות עיצוב ותכנון לא נכון של התערוכה ושל הביתן. כמו כן, לקוחות רבים יותר יימשכו לעסק וכך יהיו מכירות רבות יותר. בנוסף, תערוכה מקצועית ומעוצבת מראה את המקצועיות הרבה שיש לחברה ומראה כי הלקוח יכול לסמוך על החברה בכל מוצר שהיא משווקת או בכל עבודה שהיא מבצעת ולכן הוא יבחר בסופו של דבר בה בזכות העיצוב. העיצוב מתאפיין בצבעים שמאפיינים את המוצר ותאורה מיוחדת שמבליטה את המוצר.